werkvakantiewerk

Wat doe ik hier? Nee, niet de existentiële vraag zonder antwoord, maar de vereenvoudigde versie ervan: "Ik zit hier in de Bok Tower Gardens, maar wat doe ik hier dan hele dagen?"

Welnu, ik ben hier ondertussen al 3,5 week en het lijkt nog altijd pas gisteren dat ik hier toekwam. Dat merk ik vooral bij de meet and greet. Dan vragen mensen me hoe lang ik hier ben en blijf en dan herinner ik me dat ik de eerste dagen zei: "I just arrived" en dat zou ik nog altijd willen zeggen...

Het kan misschien erg op vakantie lijken, als je mijn blog leest, maar dat laat ik geheel aan uw inschatting over, want wat is vakantie en wat is werken? Is vakantie leuk en werken niet? Is vakantie niets doen? Is werk geld verdienen en vakantie geld opmaken? Kan en mag je genieten van je werk? Moet werk stresserend zijn en vakantie rustgevend?

Ik weet de antwoorden niet en daarom laat ik het ook in het midden of ik hier werk of vakantie houd? Weet ik veel... Feit is dat ik hier best wel graag ben, dat ik de hele dag bezig ben en dat de tijd vliegt. Ik ontdek stukjes van mezelf terug en ik doe alleen waar ik zin in heb. Ik heb geen plan. Ik had er graag eentje gehad, daar niet van, maar... Ik heb maanden geprobeerd om een plan op te stellen, maar nee: geen plan. Dus kan ik doen wat op dat moment goed voelt en meer moet dat niet zijn. Ik hoef niet heel Florida gezien te hebben; ik hoef niet met de ene of andere verwezenlijking thuis te komen. Ik doe gewoon wat ik doe, meer niet.

Maar ook niet minder. Ik speel veel: een paar uur per dag, al was het de vorige dagen wat minder, want ik had geen zin. En de dagen daarvoor was het wat meer, want toen had ik wel zin. Zo simpel is het. Ik mag maandag, dinsdag en woensdag telkens twee concerten spelen van een half uur. Dus ik kies nieuwe muziek uit, oefen die in en speel dat zo goed mogelijk. Dat is mijn hoofddoel hier. Daarnaast probeer ik wat bewerkingen te maken en af en toe schrijf ik ook een paar noten op papier, maar daar is verder nog niet zo veel uit gekomen. En nu de wind na een winderig weekje wat is gaan liggen, kan ik ook opnames maken. Daar heb ik heel veel zin in. En dadelijk gaan we de vierhandige bewerking van "ACDC meets Bach" inoefenen. Dat zie ik ook helemaal zitten. Heavy metal, maar dan letterlijk.

Is dat werken? Ik ben de hele dag, vaak tot 's avonds laat, ermee bezig. Is dat vakantie of is dat hobby? Mag ik daar geld mee verdienen?...

Als vakantie betekent: op je lui gat zitten, dan is het dat dus niet. Doet me denken aan: "op een dag vind je de job van je leven en dan..."

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een gewone dag

De beiaardier

Launch stress