De Amerikaan

De Amerikaan denk big, doet big en is big.

In Amerika is alles een maat groter dan bij ons. Dat had ik al eens gezegd, maar het blijft me opvallen. Grote auto's, uitgestrekte domeinen, brede straten... Een groot huis voor wie het kan betalen. En wie het niet kan betalen, is tevreden met een heel klein optrekje, maar dan staat er toch een grote pick-up voor de deur.

Maar ook de doorsnee Amerikaan is omvangrijk. De Amerikaan heeft een lijf, dat expansiedrang in alle richtingen uitstraalt, behalve naar boven. Overgewicht is hier precies de maatschappelijke norm. McDonalds is dan ook zo goedkoop, dat het lijkt alsof de overheid subsidies aan de hamburgerketen verstrekt om er toch maar voor te zorgen dat de gemiddelde Amerikaan aan zijn gewicht komt. "burgers voor burgers" zou het American Food Program kunnen heten. ;-)

Vreemd is wel dat een velletje toiletpapier kleiner is dan in Europa! Je zou verwachten dat ze hier behangpapierrollen op het kleinste kamertje hebben gehangen om hun majestueuze gat af te vegen. Niet dus. Hoe vegen die dan, vraag ik me af. Volgens mij pakken ze tien velletjes per veeg-beurt. Of... Okee, laten we hier niet verder over uitweiden.

Ik heb hier ook al een paar ZZ Top-baarden gezien: zo'n lange grijs-witte baard onder een kin, die openvalt bij al dat baardgewicht. Dat zie je bij ons toch nooit! Santa Claus is blijkbaar een rolmodel. Ze kunnen er bijna hun gat mee afvegen. Sorry, daar ging ik het niet meer over hebben.

Voor de rest moet over de Amerikanen gezegd worden dat ze ook big zijn in vriendelijkheid. Echt waar, er straalt over iedereen een warme, sympathieke gloed. Ze zijn vriendelijk op een eerlijke oprechte manier. Ze doen niet alsof, ze menen het. Ze kunnen precies niet anders; het zit in hun natuur. Of het kan zijn dat dit de uitwerking is bij het binnentreden van de paradijselijke Gardens.

En wat ik ook zeker moest vermelden van Jaime is dat zeker niet iedereen van Trump houdt!










Reacties

Populaire posts van deze blog

Een gewone dag

De beiaardier

Launch stress